Marki cannabis chcą być reprezentowane przez influencerów na Instagramie.
Serwisy społecznościowe są zwykle bardziej łagodne w przypadku indywidualnych treści, co sprawia, że influencerzy idealnie dopasowują się do przepisów internetowych dotyczących promowania konopi indyjskich.
Siła influencera w mediach społecznościowych ewoluowała od ciekawości kultury internetowej do stałego elementu współczesnego rynku, który marki z różnych sektorów ignorują na własne ryzyko. Marki, które muszą usuwać swoje strony z mediów społecznościowych z powodu naruszenia treści, polegają teraz na wpływowych osobach, które pomagają sprzedawać ich produkty, a firmy cannabis nie są tutaj wyjątkiem!
Instagram, który jest w szczególności własnością Facebooka, ma niską tolerancję dla branży marihuany, swobodnie dezaktywując lub ograniczając konta poświęcone treściom związanym z konopiami indyjskimi w przypadku dostrzeżenia naruszenia warunków świadczenia usług lub ze względu na skargi użytkowników. Ale na Instagramie prawdopodobnie bardziej niż gdziekolwiek indziej w internecie, króluje wpływowy influencer – co pomaga utrzymać firmy zajmujące się marihuaną w centrum uwagi mediów społecznościowych.
W ciągu ostatniego roku marki takie jak Canndescent, Papa & Barkley, Hervé i usługa subskrypcji marihuany Nugg Club wykorzystywały wpływowe osoby do promowania swoich produktów, odnosząc wielki sukces. W szczególności Nugg Club współpracował z ponad 1200 influencerami od lipca 2020 roku!
Firmy cannabis korzystają z pomocy influencerów z różnych grup demograficznych, w tym blogerów będących matkami, ekscentrycznych wykonawców, takich jak Kimmy Tan, i blogerów kulinarnych, którzy dobrze dopasowują się do ich marek, a ich produkty wpisują się w ich styl życia.
Konsumenci oczywiście oglądają te polecenia i chętnie wydają swoje pieniądze. Influencerzy mają gotową platformę i uważną publiczność, a ostatnie badania pokazują, że influencerzy mają 16 razy wyższe wskaźniki zaangażowania niż płatne media i alternatywy będące własnością mediów. Serwisy społecznościowe są zwykle bardziej łagodne w przypadku indywidualnych treści, co sprawia, że influencerzy idealnie dopasowują się do przepisów internetowych dotyczących promowania konopi indyjskich.
Z miliardem użytkowników miesięcznie, Instagram ma naprawdę duży potencjał marketingowy dla wszelkiego rodzaju firm!
Firmy zajmujące się konopiami mogą być obecne na platformie w celu podnoszenia świadomości lub rozmawiania o kwestiach związanych z konopiami, takimi jak na przykład legalizacja. Jednak niestety, może to być dość grząski grunt – takie konta mogą zostać dość szybko usunięte przez Instagram.
Usunięte konto może zostać przywrócone w pewnych okolicznościach, ale brak możliwości działania może stanowić różnicę między odnoszącą sukcesy marką a porażką kosztującą miliony.
Wiele firm wszczęło protesty w związku z niespójnością we wdrażaniu przez Instagram ich warunków korzystania z usług, twierdząc, że nie ma jasności i konkretów dotyczących tego, jakie treści są, a jakie nie są dozwolone.
Niezależnie od tego, czy same zasady, czy ich egzekwowanie jest niespójne, wpływ milczenia w mediach społecznościowych na firmy i trend polegający na wykorzystywaniu influencerów w mediach społecznościowych w celu podniesienia luki marketingowej jest niepodważalny.